Перша дискусійна панель, присвячена створенню загальної стратегії розвитку української анімації.

Відбулася знакова подія для всієї України: дискусійна панель, присвячена створенню загальної стратегії розвитку української анімації. Після багатьох років намагань існувати відокремленими групами, представники анімаційної індустрії нарешті усвідомили важливість спільних зусиль. Анімація має потенціал стати основою майбутнього країни, об’єднуючи всі можливі інструменти передачі досвіду та посилюючи їх вплив.
На заході обговорювалися такі болючі питання сьогодення, як нинішній стан української анімації, її можливості під час війни, як вийти з кризи та досягти економічного зростання, стратегічне бачення розвитку індустрії анімації до 2035 року. Також дискусійна панель не оминула обговорення такого важливого питання, як сіівпраця держави, бізнесу та освіти.
Модерувала захід – стратег середнього та великого бізнесу, громадська діячка, фасилітаторка, правозахисниця та тренерка Олеся Архіпова.
До дискусійної панелі, і онлайн і офлайн, було залучено цілу когорту фахівців, зокрема:
Олену Голубєву (голова української анімаційної Асоціації, продюсерка, засновниця студії анімації “Червоний собака”) із доповіддю “Анімація навколо нас. Алгоритм будування стратегії розвитку анімаційної індустрії. Фокус у майбутнє”;
Єгора Олесова (український кіно-продюсер, режисер, медіа-менеджер, композитор та сценарист) – “Світові практики та фінансування”;
Дмитра Лісенбарта (Співзасновник української анімаційної Асоціації, продюсер, режисер, засновник Lisenbart Film) – “Анімація в освіті. Українська ідентичність”;
Анастасію Верлінську (директорку міжнародного фестивалю актуальної анімації та медіа-мистецтва LINOLEUM) – “Креативні індустрії в світі”.
На початку заходу учасників привітав з такою важливою подією в культурному житті України Тарас Шевченко – заступник Міністра культури та інформаційної політики України з питань європейської інтеграції
«Стратегічний розвиток надзвичайно важливий й наявність стратегічного документу надзвичайно сильно допомагає досягнення тих цілей, які спільно заплановані. Але, можливо, ще більш важлива стратегія – це спільне напрацювання, спільна робота, де є обмін думками , взаємодія, пошук нових цілей.
Бо, на жаль, дехто думає, що стратегія – це класно написаний документ, який може написати один фаховий експерт. Насправді – ніколи в житті! Тільки спільне напрацювання, тому й бажаю плідної спільної роботи», – сказав, зокрема, пан Тарас.
Без перебільшення можна стверджувати, що українська анімація спроможна стати тим самим локомотивом економіки, яким вона є в розвинених країнах. У розрізі світової тенденції зміни технологій (штучний інтелект, розвиток автоматизації) втілення стратегії може не тільки сприяти інтенсивному росту української індустрії, але й стати прикладом для світової індустрії.
Саме тому на дискусійній панелі відбулися гарячі дискусії й було розглянуто цілу низку питання щодо розробки стратегії розвитку анімаційної індустрії України.
Зокрема, на заході обговорення стосувалося таких тем:
-Як рухатись паралельно воєнним блокерам зараз та що в даних умовах може посилити анімаційну індустрію та міжгалузеву співпрацю.
– Аналітика розвинутих країн – як аспекти можуть бути використані в українських реаліях. Неможливо розглядати створення контенту у відриві від війни.
– Яка кількість українського контенту потрібна для збереження культурної ідентичності? Збереження культурної ідентичності, яка роль анімації в цому?
– Анімаційний контент має заохочувати українців пізнавати свою ідентичність. Підняття якості забезпечує ідентичність, тоді споживачі будуть цікавитися продуктом, не залежно від його національності. І це може вплинути на проблему повернення людей з-за кордону – вплинути завдяки культурі на прийняття рішення повернутися в Україну.
– Продкастори не мають достатньо контенту для трансляції українського продукту на своїх платформах і готові підтримати виготовлення анімаційних фільмів та телесеріалів. Але у такому випадку виникає інше питання – чи достатньо спеціалістів в індустрії? А це являється питанням освіти.
Стратегія розробляється в межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства в Україні» ІСАР Єднання (Ініціативний центр сприяння активності та розвитку громадського почину «Єднання») у консорціумі з УНЦПД Українським незалежним центром політичних досліджень та Центром демократії та Верховенства прав за підтримки ІСАR “Єднання”, USAID Ukraine – USAID Україна; за участі ДержКіно України Державного агентства України з питань кіно, із супроводом стратегічного Адвайзера Олесі Архіпової, компанія Arkhipova Advisory
Фото – Олексій Самсонов

Додати коментар