Анімація 2035: держава, бізнес, освіта. Стратегія розвитку анімаційної індустрії України.

Організатор: Українська анімаційна Асоціація
Дата проведення:  3 червня 2024 року
Час проведення:  11:00-14:00
Місце проведення: Ініціативний центр «Єднання» (вул. Еспланадна, 17а, біля ТЦ Gulliver)
Формат: Офлайн, з можливістю підключення онлайн.

Українська анімаційна Асоціація “УАнімА” організовує дискусійну панель щодо розробки стратегії розвитку анімаційної індустрії в Україні до 2035 року:

Питання, що будуть обговорюватися:
⁃ Стан анімації на сьогодні
 ⁃ Можливості під час війни
 ⁃ Вихід з кризи. Економічне зростання
Формат передбачає обговорення співпраці держави, бізнесу, освіти. 

Наше завдання – розвинути галузь вітчизняної анімації до того рівня, на якому вона знаходиться у таких країнах, як: Франція, Канада, Ірландія, Польща. У цих державах галузь анімації –  один з локомотивів національної економіки (наряду з ІТ-сферою агросектором та туристичною галуззю), яка забезпечує величезні прибутки до державних бюджетів та створює велику кількість робочих місць. 

 

Анімація у сучасному світі – вже давно не лише мультфільми,  а й універсальний засіб передачі інформації, інструмент освіти, бізнесу та щоденної реальності. Вона супроводжує наше життя буквально на кожному кроці: анімована реклама, іконки й додатки в гаджетах, анімовані стікери та гіфки,  віртуальна та доповнена реальності, ігри тощо. 

Натомість основний розвиток і здобутки української анімації і досі стосуються лише напряму мистецтва (короткометражні, повнометражні фільми, серіали).

 

Традиції української анімації мають глибоке коріння і базуються на авторській анімації, яка здобула міжнародний успіх. Зокрема завдяки таким авторам, як Анна Дудко, Анатолій Лавренішин, Микита Лиськов, Анастасія Фалілєєва, Степан Коваль, Сашко Даниленко, Сергій Мельніченко, Ольга Гаврилова, Дмитро Лісенбарт та іншим,  вітчизняна анімація вже давно привернула увагу міжнародної аудиторії до цього виду мистецтва.

Окрім того, українська анімація – дієвий інструмент формування і ствердження національної ідентичності (наприклад , такі повнометражні фільми як “Енеїда”, “Микита Кожум’яка”, “Викрадена принцеса”, “Віктор_Робот”, “Гуллівер повертається”, “Мавка”, та серіали “Моя країна – Україна”, “Хоробрі зайці”, “Мама поспішає додому”,  ”Першосвіт”, “Дивомандри”, “ТОТО”).

Попри повномасштабну війну, українська анімація продовжує розвиватися, брати участь у міжнародних фестивалях та збирати великі бокс-офіси («Мавка»).  Авторських фільмів стає все більше – зокрема, на Фестиваль актуальної анімації та медіа-мистецтва LINOLEUM у 2023 році було подано 80 фільмів, що майже вдвічі більше, ніж у 2019 році.  

Але українська анімація спроможна стати і тим самим локомотивом економіки, яким вона є в розвинених країнах. У розрізі світової тенденції зміни технологій (штучний інтелект, розвиток автоматизації) втілення стратегії може не тільки сприяти інтенсивному росту української індустрії, але й стати прикладом для світової індустрії. 

Тож реалізація нашої Стратегії має на меті такі результати:

  • Безперервне виробництво національного анімаційного контенту для збереження культурної ідентичності через анімацію, формування у дітей зв’язків з культурною спадщиною
  • Створення умов для залучення інвестицій в галузь
  • Створення умов для функціонування анімаційних центрів, як державних, комунальних та комерційних установ
  • Створення умов для інтеграції анімації у систему загальної освіти як  фундаментальної системи сприйняття та передачі культурного досвіду
  • Створення умов для запуску системи анімаційної освіти 

Серед спікерів та учасників дискусії –  представники анімаційної індустрії  (продюсери студій та незалежні автори), профільної освіти (державної та недержавної), стрімінгових платформ, дистрибʼюторських кампаній, телеканалів, грантових фондів, профільних фестивалів, органів виконавчої влади.

 

Стратегія розробляється  в межах проєкту  «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства в Україні»  ІСАР Єднання (Ініціативний центр сприяння активності та розвитку громадського почину «Єднання») у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та Верховенства прав за підтримки ІСАR “Єднання”, USAID; за участі Державного агентства України з питань кіно.

 

Сратегія розробляється із супроводом стратегічного Адвайзера Олесі Архіпової,  компанія Архіпова Адвайзері

 

Заявки на акредитацію надсилати на електронну адресу  uanimapr@gmail.com

Контактна особа – Софія Розуменко +380981150258

Додати коментар